רבים אוהבים להתנשא על החורף הישראלי ולומר שהוא "לא רציני". מצד אחד – נכון, אין לנו שלג שיכול להוות אתגר של ממש בנוגע לנהיגה ולהקשות מאוד על פינוי דרכים, על הרכב עצמו וכדומה, אבל אי אפשר להתעלם מימי גשם מרובים בשנים האחרונות וכן מהטמפרטורות שיכולות לצנוח לכיוון ה-0, לפחות בחלקים מסוימים של הארץ. מה זה אומר מבחינתכם, אם יש לכם רכב חשמלי? האמת היא שגם אם ההשפעות כאן בישראל אינן דרמטיות, עדיין כדאי לדעת שהקור יכול להשפיע על הביצועים והטעינה של הרכב.
רכב חשמלי לעומת רכב רגיל – האם ההשוואה משתנה בחורף?
בעוד שקיימים מחקרים שמצביעים על ירידה בטווח הנסיעה בטמפרטורות קרות, לרכבים חשמליים יש יתרונות משמעותיים בחורף. מרכז הכובד הנמוך, בזכות מיקום הסוללה בתחתית הרכב, מעניק יציבות מרשימה בכבישים רטובים. בנוסף, הבלימה הרגנרטיבית מספקת שליטה טובה יותר בתנאי החלקה, יתרון משמעותי בימים גשומים .
בכל מקרה, איך שלא מסתכלים על זה, בראייה שנתית – גם אם משקללים ימי חורף קיצוניים (שהם מעטים, אצלנו בישראל) – רכב חשמלי ממשיך להיות הבחירה הכי טובה, גם ברמת הביצועים .
איך לשמור על טווח הנסיעה של הרכב שלכם בחורף?
נכון, החורף הישראלי אמנם מתון יחסית, אך גם כאן חשוב להיות מודעים להשפעת הטמפרטורה על ביצועי הרכב. מחקרים מראים שהשימוש במערכת החימום יכול להשפיע משמעותית על טווח הנסיעה. הפתרון? נכון, את מזג האוויר אי אפשר לשנות, אבל הנה 3 דברים שאפשר לעשות:
1. קודם כל - חימום חכם. במקום לבזבז את הסוללה על חימום הרכב, פשוט תחממו אותו כשהוא עדיין מחובר למטען. רוב הרכבים החשמליים היום מגיעים עם אפליקציה נוחה - תגדירו שם מתי אתם יוצאים (נגיד 9 בבוקר), והרכב כבר ידאג להתחמם לבד לפני שאתם מגיעים. חכם, לא?
2. טעינה אולטרה מהירה? תחממו קודם - אם אתם מתכננים לעצור בעמדת טעינה אולטרה מהירה, תנו לרכב "להתחמם" לפני. כן, זה ייקח קצת מהסוללה, אבל זה משתלם - הטעינה תהיה הרבה יותר מהירה! איך עושים את זה? פשוט הכניסו את עמדת הטעינה לניווט של הרכב.
3. טיפ קטן לחיסכון גדול: במקום לחמם את כל הרכב ל-24 מעלות, אפשר להסתפק ב-20 מעלות ופשוט להפעיל את חימום המושבים וגלגל ההגה. דרך פשוטה לחסוך באנרגיה (ולהתחמם, בדרך לעמדת הטעינה).